راهنمای میزیتو پروژه بخش‌های پروژه - بورد پروژه
بخش‌های پروژه - بورد پروژه

مفهوم بورد پروژه:

بورد پروژه در حقیقت امکانی برای دسته‌‌بندی بهتر و مدیریت صحیح‌تر وظایف یک پروژه است. در بخش بورد پروژه شما می‌توانید لیست‌‌های (ستون‌های) متفاوتی براساس نیاز و علاقه خود ایجاد و وظایف پروژه را زیر این لیست‌ها قرار دهید.

همچنین بورد پروژه در صورتیکه با ترتیب مناسب چیده شود می‌تواند مراحل یک فرآیند کاری باشد. در این حالت این امکان وجود دارد که با جابجا کردن وظایف در ستون‌ها از مرحله اول تا انتها یک فرآیند کاری را پیاده سازی کرد.

🔸 نکته مهم دیگر در این قسمت وجود نمودار مجزا در هر ستون براساس وظایف زیر آن است تا مدیر با دقت بیشتر و جزئی‌تر در جریان روند پروژه و پیشرفت آن قرار گیرد.

 

آشنایی با بخش‌های بورد پروژه:

 

 

 

 عنوان لیست (ستون)

 مرتب‌سازی وظایف یک لیست در بورد پروژه توسط مدیران پروژه، بر اساس «زمان ایجاد»، «زمان یادآوری» و «زمان آخرین تغییرات» و به صورت صعودی و نزولی

 

 

  • امکان مرتب‌سازی وظایف در ستون بورد با فیلترهای متنوع بر اساس زمان ایجاد، زمان یادآوری و زمان آخرین تغییرات از مسیر پروژه مورد نظر>> بورد پروژه>> سه نقطه بالا سمت چپ لیست>> مرتب سازی، در دسترس است تا بهترین حالت ممکن مرتب‌سازی برای مدیر پروژه فراهم گردد.

 

  • ویرایش لیست:

این تنظیم امکان ویرایش عنوان لیست را به شما خواهد داد.

  • حذف:

با زدن این دکمه لیست شما کاملا حذف خواهد شد. نکته مهم قبل از حذف لیست این است که ابتدا باید وظایف آن به ستون‌های دیگر منتقل شود و پس از خالی شدن زیر ستون نسبت به حذف آن اقدام کنید.

 

 نمودار لیست:

این نمودار یک تصویر گرافیکی از وضعیت وظایف زیر این لیست را به مدیر نمایش می‌دهد.

 ایجاد وظیفه:

با زدن این دکمه به صورت مستقیم امکان ایجاد وظیفه زیر این لیست وجود دارد.

 وظیفه زیر لیست

 افزودن لیست جدید:

  • افزودن لیست جدید برای اولین بار:

در این حالت گزینه‌هایی طبق تصویر به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید انتخاب کنید تا براساس آن لیست‌های شما ساخته شود.

 

 

 کانبان: سه ستون با عناوین، برای انجام ، درحال انجام، انجام شده (اسکرام بورد)

واحدهای سازمان: هر ستون بر اساس واحدهای سازمان شما ایجاد خواهد شد. اگر در این پروژه سه واحد سازمان شما (مثال واحد مالی، واحد طراحی و واحد بازرگانی) می‌توانید براساس همین سه واحد ستون‌هایی تعریف کنید و وظایف مربوط به هر واحد را زیر ستون خود قرار دهید.

اعضای تیم: در این حالت به صورت پیش فرض ستون بندی براساس اعضای تعریف شده در پروژه ایجاد می‌شوند.

روزهای هفته: در این حالت ستون‌ها براساس روزهلای هفته چیده خواهد شد و می‌توان وظایف را براساس روزهای هفته ستون بندی کرد.

دلخواه: در این حالت براساس ستون‌های دلخواه شما و براساس نیاز شما تعریف می‌گردد.

 

  • افزودن لیست به لیست‌های قبلی:

در این حالت یک صفحه باز خواهد شد و فقط عنوان لیست دریافت و لیست جدید برای شما ایجاد خواهد شد. 

 

 

 

 

 

لینک این راهنما کپی شد!